Trevligheter vs jobbigheter

Vilken helg vi har haft! Både jag och Sebbe hade varsin firmafest under lördagen, och hade supertrevligt på varsitt håll. När kvällen närmade sig sitt slut slöt vi upp tillsammans med våra respektive jobb på O'learys och avrundade kvällen. Vi stöp i säng vid 3-tiden, och när väl Cindy vaknade på morgonen gick mormor och Lars-Gunnar upp med henne så att vi kunde ligga kvar till lunchtid och dra oss. Våran första gemensamma sovmorgon sedan hon föddes, guldvärt!

Under söndagen firade vi våra mammor med både kalas och sedan god middag. Vilken tur att det är promenadavstånd mellan dom, så att vi hann med båda två. Efter mat var det dags för Sebbes grabbar att spela match i Täfteå. Cindy var på fruktansvärt humör så jag kunde inte ens se en endaste minut av spelandet alls.

Tyvärr så fortsätter det med jobbigheter för Cindy, då hon idag har skrikit konstant i två timmar innan hon däckade. Efter lunch började det om igen och jag har nu äntligen fått henne i säng igen så att hon får lugna ner sig lite. Hon börjar ha så mycket tänder i munnen, och när det kommer så många samtidigt förvandlas både hennes och våra liv till en mardröm. Vi tycker så synd om henne, men samtidigt är det inte mycket vi kan göra som lugnar henne. Hon kastar sig bara på golvet och bankar huvudet i golvet och väggarna och önskar för allt i världen att det onda ska gå bort.

Jag hoppas att vi får ha en bättre dag imorgon, då Sebbe inte väntas hem förrän sent på kvällen/natten då han har en monsterkörning norrut framför sig.

Nu ska jag passa på att röja upp här nere medans Cindy fortsätter att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0