Bröllopsplaneringen 2 månader före stora dagen!

Under tiden Cindy sover har jag gjort flera beställningar på nätet med bland annat en caketopper, tårtställning (jag ska baka tårtorna själv), servetter, gästbok och en massa "lull-lull".

Det kändes riktigt bra att bli av med den där långa listan, och det är verkligen supersmidigt att beställa hemifrån med några knapptryck och en bankdosa.

Tänkte att jag skulle uppdatera er, men framförallt mig själv, med våran to-do-list.

Planeringen
Öppna bröllopskonto
Bestäm ungefär antal gäster - check
Skaffa pärm för att organisera allt - check
Bestämma vigseldatum och kyrka - check
Boka fotograf - check
Boka kyrka - check
Solist till kyrkan - check
Bestämma ring - check
Boka bil från kyrkan - check (fast vi kollar andra alternativ också)
Färdigställa gästlista - check
Bestämma färgtema - check
Skicka ut inbjudningar - check
Välja blommor till brudbuketten
Utse tärna, bestman och toastmadame - check
Beställa ring - check
Boka lokal - check
Festhäfte
Boka catering - check
Bestämma meny - check
Beställa tid hos frisör - check
Boka tid för naglar - check
Bestämma vart vi spenderar bröllopsnatten - check
Barnvakt
Boka vigselförrättare
Boka musik till festen - check
Köpa brudklänning - check
Hyra frackcoat - check
Kläder till Cindy - check
Tårta
Tårtställning - check
Förboka alkohol
Köpa dekoration till festlokalen
Göra beställning på nätet - check
Beställa blommor till brudbukett, corsage och dukning
Beställa blanketter från skatteverket och skicka in hindersprövningen - check
Köpa skor, smycken och underkläder
Ordna kläder till tärnan - check
Skaffa gästbok - check
Öva på brudvals
Diskpersonal + städning dagen efter - check
Skriva körschema för dagen



Sedan finns det massor av andra saker som ska fixas, tillverkas, köpas, planeras, övas, hämtas med mera. Lite av de grejjorna behåller vi för oss själva än så länge! :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh Linda så bra att du bloggar om bröllopet då får jag lite hum och tips hur jag ska lägga upp planering för vårat vad man behöver fixa osv. Åh så spännande, tänk 2 månader. Oh glädjs så med er! kram

2012-05-31 @ 19:54:22
URL: http://www.linaslycka.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0