Sjukstuga på Nationaldagen

Här på Rönnvägen råder det sömnbrist då Cindy fick feber inatt. Hon har varit het som en kamin trots alvedon, och febern har vägrat sjunka under 39 grader. Som vanligt vaknade hon en gång i halvtimmen och gallskrek, för att sedan däcka uppe på mig igen. Jag har ganska lätt för att somna om, så jag lyckades få in lite sömn mellan varje uppvak.

Sebbe kämpade själv på med sin halsbränna och bröstsmärta, och han är nu inne på andra veckan av mini lite sömn. Trots att han träffat flera läkare får de ingen bukt med hans problem, men nu har det gått så långt att han nästan aldrig får sova (förutom då han sover sittandes), så nu bara måste han iväg till en annan läkare. Det här är ohållbart!

Cindy tidigare i veckan. Idag finns det dock inte mycket energi till att leka.

Då vi verkligen hade sett fram emot en ledig dag idag med en massa utesysslor, får vi istället hålla oss inne och kurera. Jag och Sebbe hann dock ut en snabbis under tiden Cindy sov och klippte halva gräsmattan samt gödslade odlingslådorna och planterade tomatplantor. Under tiden kom ösregnet, och nu håller vi på att torka upp då vi vart dyngsura.

Hoppas ni har en betydligt friskare Nationaldag än vad vi har här!

Kommentarer
Postat av: Lina

Men huvva!! Krya på er! Å prova Ipren, det funkar bättre mot febern. Wilmas sjönk från40 till 38.8 på 45 min. Har ni inte hemma kan vi ställa upp på apoteksbud ;)

2012-06-06 @ 14:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0