15 månader

Jag har helt glömt bort att Cindy har hunnit bli 15 månader redan. Jag och Sebbe firade ju den dagen med pompa och ståt då våra vänner kidnappade oss.

Cindys utveckling går i 300 knyck just nu, då det ploppar ut nya ord varje dag. Hon försöker härma alla ord jag säger, och vet numera vad ett 100-tal ord betyder, eller vad det är, eller vart dom är. Alla vardagssaker vi använder kan hon peka ut, och det enda hon blandar ihop är näsa och öra, annars kan hon även peka ut alla kroppsdelar.

Andra ord som hon gärna och ofta säger är: tuuuga (fluga), takta (traktor), bi (bil), toojta (tröja), puuste (pussel), ticka (dricka), dotta (docka), (bröst), kocka (klocka), (boll), tuu tu (tuff tuff), däääh (där), tiiitta (titta) med mera.

Hon tycker om att härma ankan som säger ka ka (kvack kvack), vovven som säger vo vo (voff voff), katten som säger maauj (mjau), grisen som säger nö nö (nöff nöff) och kossan som säger muuuu.

Så fort jag säger att vi ska gå ut, hämtar hon både datta (jacka), nönna (mössa), sto (skor) och vantar. Hon kan bajsa och kissa på beställning (haha). Jag ber henne att bajsa, antingen på toa eller i blöja och hon gör det 8 av 10 gånger. Supersmidigt!

Hon vill läsa böcker heela tiden... Tycker om att dansa, sjunga, gonga (gunga), vilket vi också gör flera gånger om dagen.

Tycker inte speciellt mycket om att äta just nu, förutom frukt och grönsaker. Håller sig också mest till mamma på kvällarna. När jag inte är hemma går det hur bra som helst att bara vara med pappa. Knepig unge :)

Är duktig att hålla sig till "reglerna" som vi har här hemma: att inte gå uppför trappan förutom när mamma eller pappa är med (numera har vi aldrig trappgrinden stängd då detta funkar jätte bra), inte gå på toa själv, inte stå upp i soffa eller andra höga saker till exempel.

12 dagar gammal!

Mamma och pappa älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0