Fitnessfighten!

Under våren och försommaren har jag peppat mig att köra minst 4-5 träningspass per vecka, och jag tror endast att jag missat det en gång på 3 månader. Förra veckan avslutade vi Mamma Boot Camp, vilket har varit fantastiskt roligt. Det är en mycket bra träningsform, och jag har bättrat mina resultat över förväntan. Cindy har skött sig utmärkt alla gånger och sovit sig igenom hela träningen. Jag märker stor skillnad på kroppen, och känner mig starkare och smidigare än på länge.
 
Nu laddar vi om, för nu har jag och Sebbe anmält oss till FITNESSFIGHTEN som leds av World of shape, där vi tillsammans med 800 andra kommer köra en stenhård juli-månad med bra kost och träning. Vi har varsin personliga tränare, ett förbestämt kostschema som går ut på att man äter var tredje timme, och vi har ett inplanerat 60 minuters träningspass om dagen. Igår avverkade vi första dagen och gick ut hårt från början. Det som skulle bli ett 20 minuters cykelpass, råkade bli 54 minuter istället :) Cindy tyckte det var jättekul att sitta bakom pappa och se sig omkring här i bygden (som består av väldigt många uppförsbackar). Hemma på gräsmattan körde vi sedan styrketräning med förbestämda övningar.
 
Nu vet i alla fall vi vad vi gör de närmaste 30 dagarna framöver, så det är ingen idé att ni bjuder oss på gofika eller liknande för vi kommer istället sitta med varsin tonfiskburk och gluffsa i oss :)
 
Självklart kommer vi göra ett undantag på våran bröllopsdag, för den dagen vill vi ju såklart uppleva i dess fullhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0