Vigseln 28 juli

Vigseln i Vännäsby Kyrka var otroligt fin, och blev precis som vi tänkt oss. Jag grät mig igenom hela akten, från det att kyrkklockorna började klämta tills dess att vi hade vänt oss om och skulle gå ut. Någon gång där i mitten trodde jag att tårarna skulle sluta rinna, men så fort jag tittade på Sebbe, hörde våran solist sjunga eller när prästen pratade började det hela om, och tillslut erkände jag mig besegrad och grinade ännu mer så att hela jag skakade. När jag avgav mina löften till Sebbe var det nog endast Sebbe och prästen som hörde vad jag sa, då jag knappt fick fram några ord, eller ens kunde läsa vad det var jag skulle säga på grund av alla tårar som rann. 
 
Vi hade valt egna, personliga in- och utgångsmarscher och hade även en solist och gitarrist som sjöng och spelade efter våra önskemål. När vi gick in spelades Darling Pretty av Mark Knopler på skiva. Solisten sjöng Rose of my heart av Johnny Cash och Du är allt av Sonja Aldén. Som utgångsmarsch hade vi valt Kalle Moreus låt Underbar som spelades på orgel. Med den låten så spritter det i benen och vi kände oss mer än lyckliga när vi gick ut!
 
Pelle var Sebbes bestman och Joanna var min fina tärna. Cindy, våran älskade lilla brudnäbb fick åka i en gammaldags skrinda in i kyrkan och satt lydigt kvar där nästan hela vigseln innan hon fick gå till sin farmor och mormor.
 
Under planeringen inför bröllopet letade vi ju som dårar efter en bil som kunde ta oss från kyrkan till festen, och valet föll tillslut på ett riktigt fräsigt åk. Självklart skulle vi ju åka lastbil då båda är lastbilschaufförer! Sebbes jobbarkompis hade tvättat och gnuggat så att den blänkte. Det var så läckert när vi väl satt där och fick dricka champagne, äta choklad och vindruvor och poppa musik på högsta volym. Vi drog ett varv genom Vännäs innan vi åkte upp till våran festlokal i Stärkesmark.
Alla bilder har Åsa och Frederick Kjörling på Kjorlingphoto fotat. Vi är supernöjda!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: caroline

Hej jag såg en bild långt bak i arkivet hos dig, tror det var 2010 nån gång, på en svart köksklocka med timer i retrostil. Förr såg jag sådana överallt men nu när jag själv är på jakt efter en hittar jag inte en enda återförsäljare. Vart har du köpt din?

2012-08-23 @ 00:06:51
URL: http://lajjn.blogspot.com
Postat av: caroline

Väldigt fint bröllop förresten :)

2012-08-23 @ 00:08:02
URL: http://lajjn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0