Förbättra livsstilen

Idag är det exakt tre månader kvar tills jag ska börja jobba igen efter en lång mammaledighet. Då har jag varit hemma i 1 år och 7 månader inklusive havandeskapsperioden. Jag trivs jätte bra hemma tillsammans med Cindy och skulle inte kunna tänka mig ett bättre sällskap än henne, men samtidigt känns det roligt att få påbörja en ny vardag med stressiga jobbdagar, dagishämtningar, panikmiddagar och en jäkla massa längtan efter sin guldklimp.

Och nu när det är så kort tid kvar är det dags att öka tempot med träningen och få till lite sundare kostvanor. Allt onödigt intag av socker måste kapas och jag måste få in fler träningstimmar.

Under graviditeten gick jag upp 21 kilo, varpå jag har gått ner 17 kilo. Dom där sista envisa rackarna sitter kvar, och det är ett måste att jag blir av med dom eftersom jag inte kan stänga mina jobbarbyxor. Jag vägrar gå tillbaka till jobbet med magen hängandes utanför brallorna!

En extra sporre att försöka gå ner några kilon är såklart det stundande bröllopet som närmar sig med stormsteg. Det vore ju helt underbart att få känna sig lite smalare och smidigare på den stora dagen.

Nu är det dags! Nu kör jag igång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0