Sprit(skåp)

Fick ett litet ryck på Tradera och lyckades vinna ett klädpaket i storlek 74/80 till Cindy. Tror det var 14 plagg för 165 spänn. Känner mig rätt nöjd och hoppas att det blir bra när jag hämtar ut det.

Sebbe har nu buteljerat 7 flaskor av jordgubbsvinet och enligt honom verkade det bli rätt hög procent. När han för över det från ett jäskärl till ett annat, så funkar det ju precis som när man slangar en bil på bränsle. Att lite kommer i munnen, och när han gjort det där några gånger kunde han definitivt konstatera att det vart starkt, haha. Nu står det fortfarande två kärl på puttring i köket som väntar på att komma på flaska.

Har påbörjat ett litet pysselprojekt, som jag tar mig an när det finns tid. Ska renovera mitt gamla dockskåp från Lundby, men än så länge har jag bara lyckats skrapa bort heltäckningsmattan som fanns i tre av rummen. Det tog faktiskt, hör och häpna, 2,5 timme! Pust. Så mycket slit för så lite yta.



Tanken är att måla, tapetsera och lägga in nytt golv i alla rum, så att det liknat vårat hem så mycket som möjligt. Cindy kommer få sitt eget rum också.



De gamla möblerna ska jag försöka återanvända så gott det går, men de kommer att målas eller sprayas om så att de liknar de vi har hemma. Har spanat lite på Barnens Hus, och där finns det nya möbler, men ack så dyrt det är. Ne, det får bli recycling eller helt enkelt knåpa ihop egna.

Känner mig rätt barnslig, men det är faktiskt skojjigt att hålla på!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken rolig idé att göra så att dockskåpet liknar ert hem! Kommer säkert att bli superbra! :)

2011-09-02 @ 14:32:53
URL: http://helenahillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0