Hemlagad barnmat

Nu har jag kommit på ett riktigt bra sätt gällande barnmat som jag gillar skarpt. På det här viset kan man kombinera i flera olika kombinationer, och barnet behöver aldrig äta sig less på just en maträtt. Säkert kommer de ha vissa favoriter som man får göra om och om igen ändå.

Så här går jag i alla fall till väga...

Igår lagade jag en riktigt smarrig torsk, som jag kokade tillsammans med purjolök och en halv paprika. Mixade sedan alltsammans med några nävar persilja och några matskedar creme fraiche. Blev jätte smarrigt, och Cindy gapade stort. Tror hon saknat lite mer smak då hon tidigare bara ätit potatis och grönsaker.

Kokade också ihop en potatis- och grönsaksblandning, samt en med bara ärtor som är en riktigt favvo.


Pytsade ut allt i iskubsformer.


När det fryst klart paketerade jag allt var för sig i plastpåsar och skrev innehållet och datum.


När det är dags för att äta plockar jag bara fram. 2 fisk, 3 potatis- och grönsaker och 2 ärtor.

På det här viset kan jag till exempel ha en påse med ris eller spaghetti om hon hellre äter fisk tillsammans med det. Köttfärs, kött, kyckling, och fisk som kan ätas tillsammans med olika grönsaker eller potatis. Nu kan jag variera mat i oändlighet, och samtidigt smakar det riktigt gott! Både jag och Sebbe har gett tummen upp då det smakar som våran egen mat. Cindy har än så länge bara testat kyckling och torsk, men allt jag lagat har hon glupskt smällt i sig.

Testa gärna, det finns massor av recept på nätet som är riktigt lättlagade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0