Fynd och förhoppningsvid vinst

Jag är ju ett riktigt loppisfreak, och brukar svänga in så fort jag får syn på en skylt vid vägen. Såklart till Sebbes stopp och tjoande från baksätet :) Han gillar det verkligen inte lika mycket som jag. Idag fick jag dock med mig honom på loppisarna på Nolia och Umåker. Gjorde ett riktigt passande fynd då jag fick med mig ett exakt likadant dockskåp som jag har här hemma för ynka 40 kronor. Det var rätt slitet, men vad gör det då jag ändå ska renovera upp det! Priserna på till exempelvis Blocket ligger mellan 300-1100 kronor för ett Lundby hus beroende på om det är möbler med eller inte.

Köpte även lite barnböcker som jag alltid brukar göra. Alfons Åberg är en favorit, och idag hittade jag två stycken som jag inte har hemma. Cindy verkar gilla dom redan, fast eftersom det är rätt mycket text i dom brukar vi komma till hälften ungefär innan vi hittar på nåt annat skojjigt att göra.

Igår hade NK Lundström, alltså sågen här i Tväris ett jippo då dom firade 80 år, så vi for dit och åt hamburgare, godis och gick rundtur. Kvällen avslutades med en improviserad grillmiddag då pappa plus sambo kom hit. Med sig hade dom ett helt nytt lass med sand som vi skottade ner i våran sandlåda. Innan hade vi tömt den på flera kilo kattbajs! Usch, fy och tvi! Ni har inget på våran tomt att göra! Nu har vi täckt över lådan med en presenning i väntan på att bygga ett lock.

Ikväll spelar vi Bingolotto, då jag får spela på Färgfemman, och Sebbe vinner en sprojlans ny bil som vi kan åka ut och 'börna' med. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0