Storhandling

Pjuh! Sitter här helt färdig efter löppasset. Man känner sig rätt duktig efteråt fast man är helt slut. Både man och dotter sover och jag njuter av tystnaden och ensamheten här nere.

Dagens planer var att åka och storhandla på Maxi, men vi kom oss inte iväg förrän efter 14-tiden då Cindy sov som en stock i tre timmar. Hursomhaver, det var ett riktigt projekt! Hade med mig sittvagnen så vi kunde strosa runt i butikerna först. Inne på gallerian tog vi fikapaus och delade på en banan, för att sedan dumpa vagnen i bilen. När jag kommer till bilen är jag tvungen att fråga mig vad jag ska göra av ungen medans jag viker och stoppar undan vagnen. Jo, först in med bebisen i bilbarnstolen och spänna fast henne så hon inte trillar ur, sedan få in vagnen i skuffen och sedan knäppa upp och ta ut henne igen på armen. För att sedan stoppa ner i kundvagnen och ha ett öga på henne hela tiden så hon inte får för sig att klättra ur. Fylla hela vagnen med diverse grejjer, släpa ut kundvagnen, stoppa in i bilen, styra tillbaka vagn, in i bilen med bebis och dra fram bröstet då det tydligen var dags för mat. Spänna fast tjejen... Och styra kosan hemåt.

För att gå igenom hela proceduren med att tömma bilen på både barn och mat.

Vad mycket smidigare det är att åka och handla båda två som kan dela upp det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0