Utskriven igen...

Katetern ställde till med mer problem än den gjorde nytta tror jag. Från att ha varit en rishög i torsdags och fått den insatt vaknade jag och mådde som en kung på fredags morgonen. Kunde ju äntligen tömma blåsan vilket jag inte kunnat göra sedan förlossningen. På kvällen pinkade jag blod, och vi ringde in. Då skulle vi avvakta. På lördagen mådde jag hyffsat fram till på eftermiddagen då det slog till med feber och frossa och ont exakt i hela kroppen. Jag var som en trasa när vi ännu en gång ringde in, och då blev det till att åka in på en gång.

Väl på akuten togs beslutet att lägga in mig då jag hade väldigt hög feber, frossa och ont i ryggen (risk för njurbesvär), och pinket var blodigare än nånsin. Krokodiltårarna kom på mig på en gång då jag fick panik över vad vi skulle göra av Cindy. Som tur fick vi komma på BB, och Sebbe kunde stanna och hjälpa mig med lillan. Med slangar inkopplade överallt kunde jag knappt röra mig, och amningen var det enda som jag kunde sköta från sängen. Man känner sig som världens sämsta mamma som mår så dåligt, men Sebbe är den bästa som finns och fixar allt.

Fick antibiotika intravenöst ett antal gånger, och började framåt morgonen känna mig bättre. Väntade på läkare hela dagen och då fick jag välja om jag ville stanna ännu en natt eller åka hem med medicin i tablettform. Det hade konstaterats att jag hade en urinvägsinfektion, och fler prover väntar på svar. Nu är vi i alla fall hemma och det känns så skönt. Imorgon ska vi in på vårdcentralen och ta bort katetern och jag hoppas för allt i världen att kisseriet kommer igång. Det är trots allt 12 dagar sedan förlossningen.

Vi har världens snällaste dotter som låter oss sova på nätterna och när hon vill ha mat gnyr hon till och är man tillräckligt snabb hinner hon inte ens börja skrika. På kvällarna ligger hon och pratar med oss i flera timmar, och det finns oftast inga som helst bekymmer i hennes värld.

Kommentarer
Postat av: Anso

Usch va trist för dig, inte vill man ha massa sådana bekymmer när man blivit förälder! Hoppas du blir bättre snart!

2011-03-14 @ 15:08:55
URL: http://pyret.bloggo.nu
Postat av: Linda

Nej, det är riktigt jobbigt att det skulle behöva bli så här. Vi vill ju bara vara hemma tillsammans och njuta av livet och den nya familjemedlemmen.



Nu hoppas jag att det ska vända!

2011-03-14 @ 17:41:23
Postat av: Lina

Usch vad jobbigt, det är tillräckligt jobbigt att det svider när man kissar sen förlossningen :( hoppas det är bättre nu.



Åh Cindy låter precis som Nathalie när hon var lill liten sov 4 timmar i sträck, skrek aldrig utan gnydde bara när hon ville ha mat :D



Massor av kramar!

2011-03-15 @ 07:10:08
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0