Proppen

Precis när amningen började kännas jätte bra och mysig fick jag i lördags mjölkstockning. Kände redan på morgonen att det började komma en massa knölar som gjorde ont. Hur som helst så packade vi in familjen i bilen och åkte på Maxi och storhandlade. Dagen följde sedan med besök från vänner som senare stannade och grillade med oss. På kvällen fick jag världens frossa som vägrade ge med sig. Fick tacka för mig och krypa under täcket. Två timmar senare hade jag en temp på 39,4, vänster bröst var knallrött och gjorde sjukt ont, alla muskler i kroppen värkte. Tryckte i mig lite alvedon och förberedde mig på en hemsk natt med matning av lillan.

På morgonen kändes det som tur var bättre och jag pumpade med jämna mellanrum ur mjölken.

Självklart kom bakslaget med att mjölken sinade... Precis som förra gången jag hade feber och urinvägsinfektion. Fick ge Cindy ersättning då min mat inte räckte till. Har nu kämpat och kämpat för att få igång produktionen igen och fick även en nässpray utskriven av bvc-sköterskan som ska stimulera mjölkproduktionen. Och peppar peppar, nu rinner det till ordentligt och har klarat två dagar utan ersättning. Känns bra igen!

Har varit ute och promenerat idag och hoppas att den lilla blåst som det var idag inte ska ställa till med bekymmer. Hade klätt mig riktigt ordentligt.

-

Cindy mår toppen och är fortfarande samma snälla tjej. Vi har verkligen tur som har en sådan lättskött dotter. Är hon riktigt hungrig skriker hon såklart, men annars aldrig. Har dock lite svårt att somna om efter matning på nätterna. Vaknar alltid vid 02 och 05 på natten och vill ha lite käk, men sedan kan det ta upp till en timme, en och en halv att somna om igen. Jag har svårt att somna om när hon är vaken och vill helst försäkra mig om att det inte kommer upp nå kräk som hon blir tvingad att ligga i. Kräkandet går nu i perioder då det ena dagen kräks efter varje måltid och även emellan, och ibland kommer det mycket, mycket mindre. Var orolig att hon inte skulle gå upp i vikt, men vid senaste vägningen vägde hon 4270 gram, och följer kurvan fint.

Igår vart hon 4 veckor! Storstumpan våran.

Kommentarer
Postat av: Helena&Hampus

Vad fina ni var i tidningen idag! :)

2011-04-01 @ 09:17:30
URL: http://helenahillan.blogspot.com
Postat av: Linda

Föräldrarna ser ut som spöken och lillan hade inte tid att vakna när det var dags för fotande :)

2011-04-01 @ 12:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0