We're back!

Hej,

En liten lugn stund då jag får tid att sätta mig ner vid datorn. Vi är tillbaka från våran Stockholmsresa som var väldigt trevlig. Vi befann oss för det mesta på olika ställen, då jag hade Cindy med mig överallt. Jag och gumman bodde hos Frida och försökte klämma in en del ställen att fara på. Vi hann med ett besök till Ikea i Kungens Kurva, strosa omkring lite i Gamla Stan, och sedan bara sitta ner och surra en massa.

Sebbe gick också omkring i stan, men drack nog mest öl på uteserveringar skulle jag tro :) Han hade ju sin efterlängtade stand-up med Jerry Seinfeld i Globen på söndag kväll. Fick absolut toppbetyg av honom!

Under söndagen möttes vi upp hela familjen och gick på Gröna Lund. Jag fullkomligt älskar karuseller och sprang omkring som en barnunge och åkte det jag hann med, vilket bara var sex åk tyvärr. Under tiden skulle det stås i kö till attraktionerna för det var proppat med folk, vi stod i matkö och såklart skulle det ammas. Fick åka "de värsta" i alla fall, och jäklar va skoj jag hade. Sebbe kan inte ens åka tekoppen utan att bli yr, så han fick styra runt bebis under dagen.

Under bilresan, som för övrigt gick jätte bra, kunde det se ut så här:

Öva på att sitta själv i baksätet.


Akta sig för solen när vi stannade och tog pauser.


Fast oftast låg hon och sov som en stock, med ett stadigt grepp om sin favvobok som är himla mysig att prassla, bläddra och äta på.

Vi hann med någon promenad tillsammans också, bland annat på en kyrkogård, där vi stötte på den här gamla mannens grav. Fick lov att föreviga tillfället.


Hade just gett lillan mat och inte ens hunnit knäppa igen kläderna :) Sebbe aktar att böja på sitt sjukskrivna knä, och tycker faktiskt att det börjar kännas bättre.

På Gröna Lund blåste det som sjutton så då fick lillan ta på sig sin nya supercoola jacka. Tyckte det var himla mysigt att komma upp ur vagnen och sitta i pappas knä en stund.


Cindy har börjat lägga på hullet lite :) Sötkinderna!

På hemvägen hämtade vi upp en annan "liten" sak, nämligen den belgiska jätten...


En tjej som har typ världens längsta öron trots sina ynka 3 månader. Fick åka i en transportbur och verkade klara resan ypperligt.

Trots att vi haft en väldigt skön helg är det härligt att komma hem igen. Man uppskattar verkligen att man kan bo så här som vi gör när man har besökt storstan.

Puss & kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0