Barnmat

Kvällens barnmatlagning resulterade i en kött- och en kycklinggryta. Då Cindy numera äter en hel portion (lika mycket som barnmatsburkarna i affärerna innehåller), så kom jag på att jag har perfekta burkar liggandes. Bröstmjölksburkarna jag använde ett fåtal gånger för att frysa in en skvätt i början av amningen, är precis lika stora som matburkarna. På så vis kunde jag göra i ordning en komplett måltid med ris och grönsaker.



Ett tips till er som funderar på att börja laga egen barnmat är att kika i Mosböckerna, och leta recept på nätet. När ni väl kommit in i tänket komponerar man sedan lätt en egen maträtt.


Kommentarer
Postat av: Lina

Meah! är inte sparktävlingen kvar, vad besviken jag blir :P



Haha äsch det var så lite så, tänkte att det är kul att få ge alla något när tanken var att ni också skulle komma på lilla julafton. Rackarns snö!



Hoppas ni har det underbart! :D

2011-12-29 @ 19:08:11
URL: http://fearsofjune.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0