Update

Här hemma pågår just nu vinproduktion á la Sebbe. Två kärl står just nu på jäsning i köket. Ett jordgubbsvin, med gubbar från eget land såklart, 4,5 kilo närmare bestämt. Och ett annat kärl med 6 kilo röda- och svarta vinbär. Totalt har vi plockat ungefär 30 liter vinbär som nu har fått plats i frysboxen i källaren i väntan på att få bli saft och likör.

Har ännu inte vant mig med bubblandet från jäsrören, så utropar med jämna mellanrum; "vad är det där som låter?", ibland i panik under kvällarna när det är mörkt och lite läskigt ute :) Måste vänja mig när dom där ska stå där ett bra tag. Förhoppningsvis får vi smaka gott vin om ungefär ett år eller beroende på hur länge vi har dom på flaskor.

En kort uppdatering om vad som annars händer här kan ju vara på sin plats då jag helt glömt bort att blogga... 
 
- I lördags var vi på lastbilsutställning i Näsmark. Riktigt coola ekipage, och underbart väder. På kvällen grillade vi med grannarna.
 - Vi stökar ner hela huset varje dag med grejjer vi drar in från olika ställen. Stöket håller på att driva mig till vansinne. 
 - Bebis har gått och fått mardrömmar, som resulterar i att hon gapskriker i sömnen lite av och till. Mest dagtid som tur är.
 - Sebbe rehabar sitt knä med övingar och dagliga cykelturer.
 - Han har också köpt en smartphone och jag unnade mig att köpa en dymoapparat, haha. Såg rätt roligt ut när vi satt och bekantade oss med varsin leksak bredvid varandra i soffan. Jag tryckte upp mina meddelanden på remsor, och ja, smartphonen var ju rätt modern om man säger så.


Våran lilltrucker ser ut precis som mamma och pappa när det ska backas. Ena handen på ratten och titta över axeln. Duktig tjej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0