Trädgårds mat

Varje morgon vi vaknar är vi så oerhört glada att vi bor där vi bor. Här kan vi göra precis som vi vill. Sebbe grillar i bara kallingarna, jag hämtar tidningen i pyjamas, vi spelar musik hur högt vi vill, Sebbe gasar med bilarna bäst han vill och så vidare. Här behöver vi inte direkt ta hänsyn till någon, utan här gör vi precis som vi känner.

Nu är också en härlig tid då vi har en hel tomt att springa runt på och beundra allt som växer (förutom gräs och ogräs förstås). Just nu har vi en hel del ätbart som vi så fort vi kommer ut är och nallar av. Vi längtar verkligen tills Cindy kan gå och plocka det hon vill ha, så gulligt det kommer vare. Vi är också så glada att vi kommer att kunna erbjuda henne en sådan uppväxt där hon kan få springa fritt och leka överallt.

Som sagt, här hos oss i Tväråbäck kan man just nu äta:


Snart mogna tomater


Chili


Jordgubbar, som tyvärr är över för säsongen. Men som vi har ätit, och fryst in i massor!


Ärtskidor


Sallad


Morötter


Hallon


Röda vinbär


Svarta vinbär


Krusbär


Rabarber


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh tack Linda vad snäll du är! :) Jag är faktiskt rätt nöjd över min kropp såhär efter 2 barn, visst skulle jag kunna försöka slipa lite på magen som inte alls har samma magmusklelatur som innan, men jag försöker ta det med ro. :)



Ni verkar verkligen ha det så idylliskt i tväråbäck, älskar att vara där och hoppas att jag kan ta mig ut lite oftare nu i höst. Har faktiskt badat i snåltjärn eller vad sjön där nu heter en hel del när jag var mindre. :) Hoppas allt är toppen med er! Kramar!

2011-08-01 @ 22:36:45
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0