Ökning

Det är en stolt mamma som fick ta med sig sin dotter på öppna mottagningen imorse på bvc och konstatera att lillskruttan gått upp 400 gram på 9 dagar. Enbart på min mjölk. Nu väger ungen 4670 gram och är 56 cm lång. Kändes så skönt att konstatera att hon klarar sig alldeles utmärkt på att bara ammas efter alla turer som varit med infektioner och stockningar hit och dit. Nässprayen jag fick utskriven ställde jag undan i ett skåp redan efter första natten. Nu får hon snutta på bröstet hur ofta hon vill och hon är fortfarande samma nöjda gullunge.

Inatt sov hon dessutom från 22-04, något som aldrig tidigare hänt. Oftast går det tre timmar mellan varje vaknande, så det ska bli intressant att se hur denna natt kommer att se ut.

Efter besöket på bvc tyckte jag det kändes så tråkigt att åka hem igen, så jag köpte med mig mat och mötte upp Sebbe och grabbarna på hans jobb och lunchade litegrann. Jag och gumman åkte sedan vidare till farmor och sedan till mormor, så de fick stilla sitt bebis-snusande för ett tag :)

Nu känns allt så tryggt och bekvämt att jag kan ta med mig Cindy överallt, och det måste erkännas att det är förjäkla skönt att komma hemifrån ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0