Dyngtrött och dyngsurt

Den annars rätt pigga Linda är idag tröttare än tröttast. Cindy sov fem timmar i sträck innan det var dags för mat, och kunde somna om på fem minuter efter det. Jag däremot låg vaken och oroade mig för allt möjligt. Det var försäkringskassan, semester, pelletspannan, staket som måste målas, bilen som ska in på verkstad, tvätt jag måste hinna med, ett hål att laga i ett par jeans... osv osv. Hur jag än vred och vände på mig dök det bara upp nya saker. När jag väl somnade, vart jag väckt fem minuter senare av en liten goskit som var hungrig igen. Lurade sedan gumman att det fortfarande var natt och lyckades få henne att somna igen trots att vi egentligen brukar gå upp den tiden.

Väl uppe var det dags för ett bad för lillan, och smarta jag skulle försöka hinna med att klä på mig själv, springa och plugga in tutten på C och tappa upp vatten i badbaljan samtidigt. Tyckte att det var väldigt tidssparande att lägga ner munstycket i baljan och göra andra saker under tiden. När jag väl kom tillbaka till badrummet hade såklart den där vridit sig så vattnet sprutade överallt förutom i själva baljan. Hejja Linda! Fick lov att torka upp hela badrummet innan det vart plaskande för henne.

Nu sover hon i sin korg och jag tror banne mig att jag ska ta mig en liten lur jag med. Struntar i all städning och tvättning och lägger mig och sover istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0