Weekend fun

Har haft en riktigt trevlig helg. Jag drog på stan tidigt på lördagen och shoppade lite till mig själv för en gångs skull. Var länge sedan jag köpte något som inte har med huset att göra. Fick med mig ett par nya stövlar, med en gravid anpassad klack så att jag inte kommer se ut som en stapplande fet kossa när de tiderna snart kommer. Inte snyggt med folk som inte kan gå i klackisar, och det skulle definitivt inte se så snyggt ut med en höggravid brutta som vaggar sig fram i ett par för höga skor. En bauta-stor behå följde också med hem. Inte heller så snyggt med de nuvarande då man istället har fyra tissar som håller på att hoppa ur tutthållarna. Usch. Mitt nästa problem är vinterjacka. Har prövat de jag har hemma och nu handlar det bara om några veckor innan de är för småa. Inte så lämpligt med tanke på att det är dags att börja använda dom snart. Help.

Hur som helst, Sebastian spelade match som tyvärr innebar förlust. Grabbarna kämpade och ville verkligen, men med en knäpp domare och med en kanske något dålig kondition (... ;-)... ) så räckte det inte riktigt. Gubben gjorde i alla fall ett snyggt mål som han får leva på ett tag.

Kvällen innebar utgång på Coverclub med våra vänner, och jag måste erkänna att det känns något underligt att springa omkring på ett utehak med en växande mage. Vågade inte röra ens ett glas med vatten utifall folk skulle få för sig att jag drack några starkare varor. Jätte töntigt, men man känner sig lite utstirrad i detta förändrade läge. Tur S var där och pussade om mig under kvällen så det åtminstone inte såg ut som om jag var ute på ett desperat sista försök till ragg.

Vi var i säng vid halv fyra och båda kände sig väldigt nöjda med kvällen.

Idag däremot har vi gjort nada. Älsk har dock serverat mig med stek, som han för övrigt är en jäkel på att göra. Och man börjar vi lätt bortskämd då denna rätt serverats två söndagar i rad.

Nu väntar sängen där det bjuds på pussar. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0