Nyaste projektet

Mitt träd som jag tidigare skrivit och visat är äntligen klart. Tror att det var i våras jag påbörjade det hela och sedan dess har det inte hänt något mer. Det har argt stått och tittat på mig varje dag, och nu när det är höst och mörkt var det dags att färdigställa. Det ger ett så mysigt ljus och jag är mer än nöjd.

Har alltså ritat upp och sågat ut i mdf. Målat två lager med vit färg och överlåtit eljobbet till Sebbs. Har köpt ett lysrör och borrat fast på baksidan, så nu står trädet ut ungefär en decimeter från väggen och ger ett härligt sken på väggarna och även i övriga matsalen.


Trädet är ungefär 220 cm högt och här är lampan alltså inte på.






Våran nya "sideboard" är på plats och består av köksstommar från Ikea. Den är utan ben så det ser ut som att den svävar. Nu saknar bara en skiva som ska ligga ovanpå för att dölja skruvskallarna.


Sakerna uppe på är blandade saker från Design House Stockholm, Coop Forum, Mio, Bolagret, Ikea och arvegods.


Den gula tavlan är ny och är bara utprintad från nätet.


Klockan är också inköpt på Ikea för några få kronor.


De söta koppunderläggen har jag hittat på Village. Ljusstakarna är också ett nytt fynd.




Stolen har jag köpt på loppis för ett tag sedan. I tavlan har jag klippt ut vanligt tyg och ramat in.


Både lampan och spegeln är införskaffade på loppis. Spegelramen har jag målat i svart.




Mest svart, vitt och gult i våran matsal alltså! I like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0