Bildlös

Här händer det inte mycket kan jag lova. Inte ens en liten bild på allt det fina vi gjort i huset kan få komma upp här heller. Digitalkameran är en skrutt som ska bytas ut, förhoppningsvis till jul och när Sebbe kommer hem efter jobbet är det alldeles för mörkt för att fota med hans mobilkamera. Vi är i alla fall klara med hans efterlängtade musikrum på övervåningen, mitt träd är klart, sideboarden i matsalen är uppe på väggen och altanen är även den färdig. Fattas bara bildbevis!

I helgen var det 10-års jubileum på Byarnas Hus, och hela 100 personer hade behagat sig att komma hit till Tväråbäck. Det bjöds på jätte god hemlagad mat och dans till Harrys Garage som Sebbe bokade tidigare i sommar. Bandet var riktigt uppskattat och det vart en väldigt trevlig kväll. Vi hade bjudit med mamma och hennes gubbe och fyra av våra kompisar. Efterfesten hos oss höll på till 03.00, då jag körde ut alla. Hallå, jag är ju faktiskt gravid och orkar inge mer än det ;) 
 
Förra veckan hade vi problem med strömmen som hela tiden gick och som tur var jag hemma varje dag och kunde hålla koll på kyl och frys, men i lördags då jordfelsbrytaren slagit av tre gånger inom en timme fick vi nog och kunde också konstatera att det var nåt knas med pelletsbrännaren. Ringde en reparatör igår och idag har han varit här och åtgärdat felet. Elspiralen hade tydligen gjort sitt och blev bytt ut. Fick mig dessutom en rejäl genomgång av brännaren så nu ska det gå ännu bättre än förut. Tror dessutom vi ska byta pelletsleverantör.

Sebbs är på personalmöte och jag är hungrigare än nånsin. Tror jag ska laga mat och äta utan honom idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0