Förlängd resa

Skulle ju egentligen ha kommit hem i fredags eftermiddag, men jag fick en snilleblixt när jag vaknade i fredags. Självklart skulle jag fortsätta vidare mot Sundsvall och besöka Joanna och Edwin. Medans hon jobbade fredag kväll umgicks jag med sötaste ettåringen och lyckades med både middagsmatning, duschning, blöjbyte och nattning. Tandborstningen var dock inte det enklaste då lillgubben mest skrek och inte alls tyckte det var någon höjdare. Huvudsak han fick lite tandkräm i mun ;)

På morgonen när han vaknade gick Joanna och tittade till honom och skrek åt mig att komma dit. Jag hann tänka allt möjligt, att herregu vad hade jag nu gjort. Det var inte farligare än att Edwin lyckats halvt ta av sig pyjamaströjan och han hade den virat runt huvudet som en turban. Såg ut som en jeddiah-riddare. Han såg dock lika nöjd ut som vanligt och vi skrattade så vi grät.

På lördagen hann vi med ett Ikea besök och jag fick med mig lite mer bebis-grejer och till och med en byrå som jag släpade med på bussen. Där tillbringade jag fyra timmar innan vi var framme i Umeå där jag äntligen fick krama om min Sebastian. Mysiga underbara karl. Så skönt att vara hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0