Far aldrig och simma

Så som jag hade längtat efter att simma. Det måste nog ha varit det dummaste jag gjort. För det första var vattnet iskallt, och för det andra så klarade jag av att simma två längder innan ryggen totalt brakade ihop. Fick sådan kramp att jag trodde att jag skulle kräkas. Vi stannade i vattnet i en kvart innan jag var tvungen att ge upp. Stod istället och duschade upp mina pengar som jag betalat för att komma in. Svindyrt dessutom. Svinäckligt badhus också.

Lämnade Sebbe på Nolia där han skulle spela match kl.22 (sämsta matchtiden ever), och begav mig hemåt. Vid Statoil i Vännäsby gav jag upp och svängde in och sov en stund. Var verkligen dödstrött och ryggen gjorde så jävla ont. Väl hemma vart det inte många timmars sömn pga värken. Hur jag än la mig blev jag påmind om smärtan. Bannade mig själv och grinade en stund för att jag varit så dum att jag fick för mig att fara och simma. Men alla har ju rekommenderat det. Kommer aldrig någonsin hoppa i vatten i mina förhoppningsvis kommande graviditeter heller.

Det mest jävliga är att jag kanske hade min absolut bästa dag på jätte länge igår. Inge ont i höfter och jag förflyttade mig utan svårigheter. När S kom och hämtade mig efter jobbet körde han förbi mig för han tyckte att det var en person som gick alldeles för fort för att vara mig. Ofta vankar jag eller haltar mig fram efter en jobbdag.

Hur som helst, har känts bättre i ryggen idag än vad jag trodde. Och nu är det helg och vila som gäller. Nästa vecka lämnar jag min älskade gubbe och åker bort på kurs. Känns väldigt jobbigt måste jag säga.

-

Ikväll har vi ätit god mat och sovit några timmar i soffan. Får se när vi lyckas somna sedan. Ska bli väldigt skönt att krypa under täcket i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0