22 november

Helgen förflöt bara fint. Tror vi mest vilade upp oss. Låg i princip halva söndagen och bara tog det lugnt och kollade på teve och film. Annars vart det tvätt och städ och planerande av ommålning i sovrummet. Beslutet vart taget att vi kör igång med det projektet direkt efter nyår, så vi ska definitivt hinna klart innan bebis bestämmer sig för att komma ut. Jag får måla och sjåa på som höggravid, men jag tror det kommer bra. Vi ska dessutom sätta upp mdf-paneler på ena väggen så rummet kommer att få sig en annan look. Ska bli skönt att slippa den där grönblommiga tapeten.

Både pengar från försäkringskassan och AFA har kommit in på kontot sedan jag var sjukskriven, och jag är faktiskt förvånad att det gick så snabbt och utan krångel. Tydligen lyckades jag fylla i de där pappersbuntarna korrekt. Nu väntar jag bara på min ansökan om havandeskapspenning. Åh, den bara måste gå igenom. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Sebastian ligger och tar sig en lur, då han har match klockan 22 ikväll. Världens sämsta tid som förstör hela veckan. Oftast är han inte i säng förrän vid 00.30 och vi går ju upp 04.45 (eller åtminstone jag, gubben brukar få dra sig 20 minuter extra då jag dolar på lite), så det blir inte många timmars sömn. Ikväll hoppas vi i alla fall på vinst för grabbarna. Så lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0