Inget vanligt jobb, men hemma jobb

Idag har vi varit på fackmöte, så inget jobb för oss. Fick oss en liten sovmorgon, men sedan var det full rulle hela dagen. Jag måste visst gå en kurs på en vecka senare i år. Sebbe gick den förra hösten tror jag att det var.

Ikväll har vi pysslat ute. Jag har snart plockat upp hälften av alla dessa jävla maskrosor som invaderar gräsmattorna så här års. Köpt en riktig maskros-plockare, så vi får se hur effektiv den verkligen är. Känns som att man inte får ge sig om man ska bli av med dom. Får nog plocka maskrosor i några år framöver, men sedan borde det väl ge sig?

Sebbe har tagit tag i jordgubbslandet, och så fick han halva tomten klippt (där jag dragit upp ogräset).

Planterat lite blommor har vi också gjort, men sedan fick vi båda ont i ryggen så då gav vi oss för ikväll.


Har dragit upp flera hundra fula gula blommor. Blev några skottkärrelass!




Blomlådan på plats under fönstret, ut mot vägen.


Penséer i massor.




Lilja och murgröna bland annat i Funky-krukorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0