Mage i vecka 29



Tycker det stannat av lite på växandet nu. Ser dock ut som att tuttarna är lika stora som själva magen.

Nytt gravidsymptom är kramp i vaderna. Vaknade häromnatten och skrek så att jag till och med vart rädd för mig själv. Sebber fick panik och trodde väl att jag höll på att dö, eller åtminstone att bebis var på väg ut. Som tur var det inget av dessa, utan en fruktansvärt kramp. Precis när det släppte började det om, och jag gallskrek värre än den värsta snorungen.

Tyvärr har jag även fått mer och mer sammandragningar. När jag vänder mig i sängen på natten, drar dammsugaren, ligger helt stilla i soffan och spanar på teve och så vidare. Det verkar helt enkelt som att det kan komma när som helst, och det är inte ett dugg bekvämt. Nog för att det inte gör ont, men det känns väldigt obehagligt. Så vitt jag kan förstå är det ett sätt för livmodern att förebereda sig på förlossningen och det verkar vara helt normalt, men nog hade jag sluppit det i några veckor till. Gillar inte när det blir så på jobbet för att man stressar runt som en galning eller drar något för tungt. När det händer hemma kan man ju då åtminstone sätta sig ner och vila en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0