Lite lugnare

Jäkla unge som skrämmer livet ur mamma när hon inte sparkar eller rör sig nåt. Kämpade hela morgonen med att få liv i bebis imorse. Testade allt med att trycka, klämma, buffa på magen, dricka jätte glas med iskallt vatten, hoppade och studsade, men inte det minsta till rörelse. Grinade i panik och ringde Sebbe. Försökte få tag på barnmorskan som tydligen hade ställt in telefontiden idag. Jävla människa.

Då. Då äntligen buffar hon tillbaka. En liten, liten putt inifrån magen. Nu har hon svarat tillbaka några gånger och jag börjar känna mig lite lugnare. Hon som annars brukar starta världskrig när jag rör magen. Däremot är jag inte van att känna så mycket den här tiden då jag annars brukar jobba och skumpa runt i lastbilen. Får hoppas att hon brukar ha en sovperiod på morgonen för på kvällen brukar hon röra på sig väldigt mycket.

Finns ju inte så mycket annat att tänka på när man bara går hemma och man blir orolig för minsta lilla. 10 veckor kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Pär sa att du bloggar så jag var bara tvungen att spana in din sida :) Ang. er lilla bebis som hade uppehåll med sparkandet så förstår jag hur orolig du måste varit... Om du inte tidigare varit i kontakt med förlossningen så kan jag tipsa om det. Dom var alltid jättetrevliga och hjälpsamma, och när Tea inte sparkade på en hel förmiddag så ringde jag dit och fick komma direkt och dom gjorde ett UL. Hur bra som helst, och jag fick se lilla bebisen igen :)



Vilket jättefint hus ni har förresten :)



Och tack för senast, väldigt trevligt att ni kom och hälsade på :)



//Tina

2010-12-16 @ 14:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0