Body changes

Nya gravidsymptom:

- Håret på benen har slutat växa, har inte rakat sen i somras. Mycket positivt för en gångs skull =) Sebbe hade hur som helst fått lov att hoppa in i duschen med mig och raka åt mig för nu är det svårt att komma åt. Nu slipper han som tur är.

- Det kommer upp kräk i munnen flera gånger per kväll. Det märks att det börjar bli riktigt trångt där inne. Rapar och sväljer spya om vartannat. Alltså mycket pussvänlig tjej just nu.

- Fruktansvärt ryggont om kvällarna. Känns som att jag håller på att gå av i två deler. Har lipat mer än en gång för att det gör så ont och gör mig så orörlig.

- Fingrar som sväller upp till chorizo size. Förlovningsringen begravs och är helt orubblig.

- Brösten läcker som såll. Somnade till igår mitt på dagen och vaknade av två stycken 10 centimeters ringar runt vardera tutte. Gosigt att mysa upp sig hos S och söla ner honom med bröstmjölk. Uäck. Inte alls uppskattat.


Sebbe har dessutom börjat bli nervös inför förlossningen. Råkade bläddra förbi en födsel på teve när vi satt och åt häromdagen. Han fick nästan upp maten och fick lov att gå därifrån. Han säger själv att han tror att han kommer att svimma. Jag tror däremot att han kommer att vara mycket starkare och modigare än vad han tror. Hoppas jag i alla fall. För min skull måste han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0