Galen gravid brud

Tack för alla grattis vi fått! Vi blir jätte glada att ni är glada för våran skull.

Som sagt så börjar jag äntligen må lite bättre nu. Var och varannan dag den här sommaren har jag mått pyton, och har inte kunnat göra något annat än att krama kudden i sängen. När det var som finast väder låg jag inne och tyckte synd om mig själv, men värmen var olidlig och jag skulle verkligen inte ha kunnat gå ut för att ens titta på solen en stund. Som tur är så kunde jag må hyffsat bra andra dagar, så vi kunde hitta på något roligt att göra.

Sebbe-gubben har varit den bästa pojkvännen man kan tänka sig under de här illamående veckorna.

Därför ligger han på min nummer ett lista över toppen karlar:

- Han har tagit hand om hela huset, lagat mat, diskat, klippt gräset osv.
- Sprungit med tusen glas vatten till en lipande brud som legat pall i sängen.
- När humöret har varit botten, och tålamodet likaså har han lik förbannat ställt upp på alla mina önskemål.
- Under några veckor livnärde jag mig på djungel vrål, vilket resulterat i ett antal panik körningar till Ica Vännäs
  för att snabbt köra hem och stoppa i munnen på mig.
- När jag grinat för att mobilen låg på fel ställe, att mjölken var slut, att dom vunnit pengar i Postkodmiljonären 
  bland annat har han ändå tröstat mig trots att det var världens mesigaste grej att lipa för.
- Mitt luktsinne känner allt nuförtiden, och det gick till och med så långt att Sebbe luktade skit jämt (det gör han
  aldrig i vanliga fall). Han fick rakförbud för att jag inte klarade av hans rakvatten, så i sommar har han sett ut
  en apa. Kan ni tänka er att jag kunde lukta mig till hans parfym från källaren och två trappor upp, fast det för      länge sen borde ha slutat lukta? Det stank så hemskt att jag inte pussade min man på flera dagar.
- Han har sagt att jag är finast fast håret helt plötsligt kunde se ut som att det var insmort med 15 liter fett (som   
  tur är så har den perioden gått över och håret är tillbaka i sin vanliga skepnad), när jag traskat runt med
  pyjamas för tredje dagen i rad eller när jag lipat (för ingenting som vanligt) tills ögonen nästan har
  ploppat ut ur huvudet.

Det är faktiskt bland annat därför jag gillar och uppskattar honom så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0