Skallig tant i Tväråbäck

Det här utspelades igår precis innan vi skulle gå och lägga oss. Sebbe står i badrummet och jag har just krupit under täcket...

Sebbe: "Gumman?"
Jag: "Ja vännen, vad är det?"
Sebbe: "Alltså, har du tagit av dig peruken och lagt den i badrumsskåpet eller?"
Jag: "Va?" Fattar ingenting.
Sebbe kommer ut och visar mig min hårborste... "Det är säkert ett halvt kilo hår på den här. Du vet väl om att du kommer att vara flint om tre år?"
Jag blänger argt på honom och kommer med nån dålig förklaring om att det blåser så mycket nu och att håret tjorvar så mycket när man ska borsta ut det.

Men va fan? Han kanske har rätt... Jag kommer bli den skalliga damen. Och jag vill inte! Inte nog med att han redan har lagt ut en varningsmatta om att han bor med en kärring, nu kallar han mig skallig också. Hmmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0