Vilket mörker alltså...

Vi kom just hem (!) efter en tripp ut till Strömpilen. Herregud så lång tid det kan ta att handla. Klockan är alltså halv nio, och vi slutade jobbet för fyra timmar sen. Nästan pinsamt. Och jag klantade ju såklart till det. Tryckte bankomatkoden på Ica-kortet tre gånger, så nu är ju kortfan spärrat. Jävla Ica. Och jävla mig.

Det har regnat idag igen, såklart. När jag är i Nordmaling om dagarna brukar jag ta pauser i körningen för där går det då inte ens att titta ut genom fönstret för det är så mycket regn. Man borde ju nästan få mer betalt när det är dåligt väder :) Ska dokumentera våra jobb dagar i bilder hade jag tänkt så ska ni få se vad vi gör om dagarna. Vi kör ju åt konkurrerande åkerier, vilket är ganska roligt då vi träffar på våra gemensamma kunder. När vi var på Kvantum sist kom det fram en gubbe som sa åt Sebbe att han då inte skulle vilja sitta vid vårat matbord i alla fall. (Han såg ju såklart på brallorna våra, Schenker/Dhl). Han menade väl på att det skulle vara så mycket tjaffs och skvaller och skitsnack. Våra godsmottagare tycker det är roligt att vi fann varandra trots det. Det tycker jag också. Och för att tillägga, så träffades vi ju faktiskt ute på jobbet när vi lossade på samma ställe. Eller Sebbe träffade mig kan jag väl säga, för jag spanade då inte in en karl med träskor och nån som var klädd i fel färger, haha.

Nu ska vi mysa med glögg och strunta i allt som måste göras. Det kommer ju trots allt en dag imorgon också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0