Krympling

Igår städade jag som ett tok. Så nu har vi tre fräscha våningar. Känns riktigt skönt att lämna huset i det skicket när jag sticker till Ikea imorgon. Måste dock gå upp senast halv sex imorgon bitti... Fy... Känner mig inte pepp. Sebbe mannen stannar hemma, och om man har riktigt tur när man kommer hem så har han överraskat mig med att slipa några trappsteg. Då skulle jag bli jätte, jätte glad (så när du läser det här gubben, kan du väl i alla fall överväga det?). Och måla taket, sota ur pannan, städa förrådet, gå till återvinningen, fixa listerna, torka fönstret, plantera om blommorna, rota fram adventssakerna... Haha, lillskiten får det inte lätt imorgon :) Skulle tro att när jag kommer hem har det kanske hänt en av de där sakerna.

Nån timme innan jag slutade jobbet låste sig bröstryggen. Fick ingen luft och kunde inte röra mig. Ringde S och grinade en skvätt. Trodde att det var kört för alltid. Men nu ikväll känns det mycket bättre. Kan det verkligen gå över så snabbt? Hur som helst, om jag så hade måstat krypa fram på Ikea imorgon så hade jag farit. Dom skulle ju kunna skjutsa runt mig i en kundvagn och så hade jag kunnat peka på allt jag skulle ha. Det hade ju faktiskt också funkat vid närmare eftertanke. Men men, nu hoppas jag ju faktiskt på att jag ska kunna gå själv när det känns så här prima.

Vi beställde förresten hallgolvet igår. Yey. Hoppas vi hinner klart innan jul.

Nu är nattmössan på. Och löständerna utspottade. Eller nåt. God natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0