Städpanik

Kom på en grej bara. Ett av de bästa avsnitten är när dom ska julstäda. Håkan har låst in sig på sitt rum och vägrar komma ut och hjälpa till. Rudolf står på andra sidan dörren och lockar först med en tio öring, sedan en tio krona, kanske lite godis... Och till sist med stryk! Ungefär så fungerar det hemma hos oss också. Så fort man nämner ordet städa här, så springer Sebbe och tar trappan upp i tre steg, och in på sitt så kallade musikrum. Där smäller han igen dörren och upp kommer jag (i några fler steg än honom såklart), och ställer mig utanför dörren och först gulligullar och pluttinuttar med han. När inte det hjälper tar man till lite fulare knep som hot, och inte ens när det ger nåt är det kört. Då har jag förvandlats till 'Städhäxan' och hur man än gör kommer han inte ner och hjälper till. Det är precis som att Sebbe boy inte förstått att vi har tre hela plan att skrubba och skura.

Fast... Efter att han stängt in sig där ett tag och lyssnat på sin största idol i hela världen. Hmm, vem kan det vara? Jo, Mark Knopfler kallas han visst. Så brukar han komma smygandes ner (och våran gamla trätrappa är totalt omöjligt att smyga nerför, så det går inte att missa), och försiktigt ta tag i skurmoppen och ge mig en liten puss.

Och så var den städomgången slut. Och huset finare än någonsin.

Kommentarer
Postat av: tess

hahahaha! :D

2009-12-03 @ 09:26:06
URL: http://tessibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0