Rugg ugglor

Just avslutat världens tråkigaste söndagsmiddag... Sebbe ville ha kåldolmar av allt han kunde välja på. Jag äter inte det, för det smakar ju verkligen ruttet. Så det blev fiskbullar för mig. Inte heller någon höjdare. Men mätt i magen vart vi då båda två i alla fall.

Idag har vi dolat på lite som vanligt. Imorse var vi ute och skottade, för det hade då kommit en hel del snö. Jag gick på promenad och kikade in i grannarnas köksfönster. Kan ni tänka er att av nio hus så satt det sju stycken vid köksbordet. Vad gör dom egentligen? Så himla intressant kan ju inget vara att man måste sitta där hela dagarna och få rumpan totalt bortdomnad och utnött. Skulle jag gå ut på prommis nu igen så skulle dom garanterat sitta kvar där och häcka. Ska kasta snöbollar på deras fönster så att dom blir tvungen att resa sig. Kan ju faktiskt vara en rolig grej för att liva upp stämningen här i Tväråbäck.

Vi har också spelat lite Buzz och briljerat i våra musikkunskaper. Vi vann varsin gång så det vart inget slagsmål den här gången. Rätt skönt, haha.

Ikväll ockuperar jag teven, så Sebbe-man blir förpassad till nåt annat ställe.

Just ja, istället för att köpa en ny har vi bestämt att lämna in teve-bänken på omlackering. Nu är den i ek, och det passar inte alls in, så härligt vit är vad den ska få bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0