Friday!

Min fästman och jag (visst låter det härligt...?) har en skön fredagskväll. God mat, gott vin, och mys i soffan som vanligt. Har kollat senaste Wallander filmen, lite Bonde söker fru och nu dvdn Humor från tv4. Någon gång skrattar vi åt samma saker i alla fall.

Det är ganska roligt att dom samtalsämnen man främst pratar om både på jobbet och hos godsmottagare är vädret och hur kallt det är. På mitt jobb är det en liten tävlan om vem som har kallast. Och jag kan ju säga att vi leder med ganska mycket. Imorse när vi for var det -27 grader. Det är helt galet kallt. Trots att vi kör motorvärmare, så går bilen som en kratta. Den orkar inte riktigt med den här kylan. En kollega som bor i Obbola hade -13. Rätt så stor skillnad. Trots att det är så kallt har det gått över förväntan att jobba. Har just hämtat ut ett par fruktansvärt fula, klumpiga, vidriga vinterskor. Och jag har verkligen pinats tre vintrar i rad med att springa omkring i ett par sommarskor där man ständigt fryser och blir blöt om fossingarna, men nu vart det ändring på det. Gubben som hjälpte mig med skoprovning vart nog lite less när jag tvingade han att hämta åtta par olika skor att prova. Nu känner jag mig verkligen som en riktigt karl med klumpiga herrskor, vinterhandskar som är fem storlekar för stora, byxor och jacka som det skulle få plats dubbla jag i. Snart växer det väl ut en snopp på mig. Inte sexigt, mest obekvämt. Men som alltid kommer det ju en sommar. 

Hjälpte till att (känsliga personer avrådes att läsa) att skära av en grisfot idag på en Ica butik i stan. Han hade lite problem och jag erbjöd mig att hjälpa till. Det var ganska lärorikt måste jag säga. Så nu vet jag hur grisfötter som människor äter på julbordet går till att göra. 

Kom och drick glögg och ät pepparkakor hos oss vetja!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0