Äntligen friska damen igen

Tjoho. Här hemma har frun i huset legat hemma sen i måndags. Då låg jag däckad exakt hela dagen. Tog mig knappt upp överhuvudtaget. Ingen feber, ingen magsjuka, ingen influensa, bara totalt klubbad av någonting? Nu känner jag mig piggare, och det blir dags för jobb igen imorgon. Karln har jobbat och dragit in peninga kan vi väl tillägga då. Bara för att han ska få känna sig manlig och stor och stark.

Vi har legat och sträcksett 19 avsnitt av Sunes Jul nu två kvällar i rad. Fjantigt va? Mmm, men otroligt underhållande. Skrattat så vi legat dubbelvikta och nästan spottat ut glöggen på nymattan. Sebbe är så otroligt lik pappa Rudolf så det inte är klokt. Han har en exakt likadan öronlappsmössa, som han för övrigt är så stolt över, (jag skrattar oftast när Sebbe inte ser), som Haber, att ett otränat öga skulle få svårt att se skillnad. Dessutom springer dom båda in i raseri när inget går som dom tänkt och lyssnar på musik. Har förresten laddat skivspelaren med Spice Girls nu, så nästa gång han blir arger och sätter igång den lär han bli ännu argare. Haha.

Vi fick dessutom en decimeter snö i förrgår natt, och sjuk som jag var så sprang jag ut och skulle skotta. Efter tio meter svettades jag som en gris och trodde att döden var nära. Dessutom sprang jag runt hela kvarteret och jagade han som plogade med traktorn för att höra varför han inte varit på våran länga. Vi bor på Rönnvägen, men tre hus inklusive vårat har en egen liten väg, och enligt plogmannen så ingår den inte i hans uppgifter. Så nu har jag ringt och ringt och pratat med kommunen, och jag hoppas att dom kan vara snälla och lösa detta för oss. Annars kommer vi inte ta oss ut från gården om det skulle komma mer snö. So please Vännäs Kommun, help us?

Nu poppas det Lady Gaga för fullt. Så skönt att ha en egen kåk där man kan spela hur hög musik man vill. Vi har dessutom noggrant försökt studera den där människan för att se om hon har en snopp mellan benen. Men det vete tusan alltså? Hon ser ju ut som en karl i ansiktet i alla fall. Jaja, nog om detta.



Vi i slalombacken för två vintrar sen. Spana in Sebbe-gubbens öra :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0