Det var länge sedan...

Jag tog mig ett litet blogguppehåll, då jag haft massa andra saker för mig. Just nu drömmer jag endast om bröllopet och alla saker vi måste fixa. I veckan har jag faktiskt kunnat bocka av lite, vilket känns skönt. I helgen ska vi prova ut Sebbes utstyrsel i räcerfart då Cindy förmodligen inte kommer gilla att sitta still i mitt knä särskilt länge. Vi behöver även ta oss en tur till stan för att börja kolla på en ring till mig. Känner att jag är lite sent ute, men leveranstiderna är nog max åtta veckor, så det ska nog gå bra ändå.

Min annons i VK gav tyvärr inget resultat, så jag får ta till plan B lite senare i juni. Däremot fick jag tag på en hel kartong med hemliga saker till bröllopet för en hundring :)

Cindy är inne i ytterligare en tand-period, som för det mesta består i gnäll, skrik och grin. Imorse skrek hon i två och en halvtimme tills hon fick gå och lägga sig igen. Även våran utelek bestod av gnäll och grinande. Dessutom hann hon nog stoppa in ett hundratal stenar i munnen, då hon absolut vägrar ta ett "nej".

Det är desto roligare att hon har lärt sig hur både kossan och katten låter, och muar och mjauar en hel del här hemma. Hon säger tack, "lällin" (välling), bada, tutte, tata (hakuna matata på Youtube), babba (babblarna på Youtube), mamma och pappa, samt "inda" som hon säger hela dagarna. Tyvärr vet vi inte vad det betyder (det är inte Linda i alla fall då hon knappt hört vad jag heter någongång, haha).

Ibland struntar hon i att hon har ont i munnen och skrattar istället!

Igår köpte jag en 2x4,5 meters nålfiltsmatta som jag ska skära ut och lägga på en del av altanen, då vi annars får så fult och skadat golv. Hitills har vi haft trasmattor liggandes för att skydda golvet, men de är inte särskilt enkla att hålla rena. Det här tror vi kan vara lösningen på vårat problem :)

Nu är det dags för Desperate Housewifes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0