Möhippa/svensexa

I lördags kom det instormande åtta fantastiska tjejer här hemma som skulle röva bort mig. Min reaktion var väl kanske inte vad dom hade väntat sig då jag brast i gråt och knappt kunde hämta andan. Jag fick snabbt cider i handen och uppdrag att packa en väska med både bikini, varma-, oömma, regn, och finkläder, pass och andra små saker. När jag väl stod och packade rann tårarna nerför ansiktet och jag vet knappt vad jag fick med mig.

Sebbe, som hela tiden vetat om allt stod nöjt och tittade på medan jag i panik försökte raffsa ihop något.

Jag försågs med en brudslöja, rosa cowboyhatt och ögonbindel. När jag väl fick ta av mig den stod jag mitt på torget i Umeå med ett uppdrag att gå fram till minst tio personer och be om äktenskapliga tips. Folk var riktigt snälla och gav mig goda råd! Utanför MVG Gallerian skulle jag skrapa ihop minst tio spänn genom att spela på en tvärflöjt. Ur den fick jag inte mycket till ljud, haha. Jag höll istället på att skratta ihjäl mig :)

I bilen fick jag ännu en gång en ögonbindel och den här gången åkte vi rätt långt. När vi väl var framme fick jag inte säga ett ljud utan vart ledsagad ut ur bilen. När ögonbindeln väl åkte av så stod han mitt framför mig... Min SEBBE! Jag grinade, och Sebbe skrattade förvånat. Min nästa reaktion var såklart var Cindy var, då Sebbe skulle vara hemma med henne hela dagen.

Sebbe hade vetat om min möhippa i över två månader och blivit ombedd av tjejerna att stanna hemma med Cindy. Men vad han inte visste, var att han också skulle bli bortrövad av grabbarna. Och det visste inte jag heller om! Cindys morfar var dock förberedd och var barnvakt.

Under tiden jag var i stan och utförde uppdrag, så var Sebbe i Vännäs på Ica och gjorde exakt samma grejjer som jag.

Väl på Tallbackens Camping där vi sammanstrålade så hade vi en helt fantastisk dag och kväll. Vi lekte lekar, löste uppdrag, tävlade, gick tipsrunda, fick fantastisk mat, sjöng karaoke, drack massvis, badade badtunna, fikade, åt korv och hade det helt underbart tillsammans med våra vänner.

Vi kommer aldrig att kunna tacka alla som var där, där flera hade rest både från Stockholm, Sundsvall och Finland för att komma och fira oss. Aldrig någonsin hade vi kunnat trott att vi hade så fina vänner som arrangerat något sådant här för våran skull. Kvällen var en av de roligaste vi haft, och det bästa av allt var att vi fick dela den tillsammans!

SKÅL! till alla som var där och gjorde våran möhippa och svensexa till ett minne för livet! Ni betyder allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0