Cindys kök

Ikväll fixade vi Cindys lilla kökshörna i vårat kök. Jag fick plocka fram en av mina bästa vänner, nämligen sticksågen, för att kunna sänka ner den rostfria bunken. Stommen kommer från IKEA, och är av samma sort som våran tevebänk. Några leksaker är ihopplock från olika butiker, och en del av prylarna kommer från mina lådor nere i källaren. Köket är ännu inte klart då det ska sättas dit en kran, samt någon sorts plexiglas lösning över spisplattorna. Självklart ska hon få sig en modern spishäll. Möjligtvis snickrar jag även ihop en ugnslucka och sätter dit vred till plattorna.
 
Då Cindy redan lagt sig innan vi började fixa, så hoppas jag att hon får sig en glad överraskning då hon kommer ner imorgon bitti. Farmor och farfars gamla kökssoffa fick maka på sig och flytta ner i tvättstugan för att få plats med det lilla köket.
Grytlapp från när jag var liten.
Babushka dockan och den gamla servisen hittade jag också bland mina prylar. De flesta delar av servisen är ihoplimmade då alla gått i kras en gång i tiden. Nu sitter de så högt upp att Cindy lyckligtvis inte kommer att nå dom. Bakelserna fick Cindy i 1-års present. Kakfatet är en present till mig själv.
Spisplattorna har jag klippt ur i min älskade dekorplast som jag använder till allt möjligt.
Nu ska här lekas och rivas bland alla grejjer! Sebbe oroar sig redan inför all städning som kommer att ingå :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Men så underbart snyggt!! Där kommer hon garanters att trivas! Vad duktig du är :)

2012-06-22 @ 07:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0