Lugnt och skönt

Så härligt med helg! Det har varit en underbar vecka med vackert väder varje dag tror jag faktiskt. Får hoppas på sol imorgon då vi ska tillbringa dagen ute i trädgården. Gräs ska klippas, jordgubbsland ska rensas och jag ska fortsätta med grävningen för nu har jag fått klart för mig hur jag vill ha det. Fått tips om betongsten som nu är på kampanjpris så det blir till att införskaffa det till veckan. Sedan ska vi bara ha dit lite markväv, bärlager och grus. Fick jag önska mig vad som helst just nu skulle det vara en släpvagn. Om vi hade en skulle vi dra med den överallt, för det är alltid något som vi vill ha med oss hem. Är dock jätte nöjd med kombin, då man kan fälla alla säten och få plats med massor.

Vi besökte förresten Smultronstället i måndags och fick med oss några hallonbuskar vi ska gräva ner, samt en vinbärsbuske. Ser fram emot att kunna gå ut genom dörren och äta av det vi har på tomten :)

Ikväll har vi ätit grillad lax på Röbäck och spelat lite brännboll. Ska försöka få ihop lite folk här i Tväris så att vi kan spela en match.

Nu kryper jag upp hos gubben och njuter av att det är fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0