Sköna lördag

På en givande signal vaknade vi imorse. Exakt klockan halv åtta. Av vadå? Jo, fågelskrällena såklart. Nu är det tredje helgen som dom börjar leva om exakt den tiden. Slår inte fel på en minut. Jag antar att man får vara tacksam att det inte är halv tre på natten eller nåt sånt. Efter ett sådant uppvaknande är det lite svårt att somna om så det är egentligen inte så mycket att göra än att stiga upp. Sotaren kommer hursomhelst på måndag och tar bort dom, så det ska bli underbart.

Kom just hem från stan där jag varit och klippt och färgat håret. Vart riktigt ljust och fräscht. 

Sebastian är inne på sitt fjärde trappsteg för idag, vilket betyder att han legat i några timmar faktiskt. Det sitter så mycket lim och är så fruktansvärt jobbigt att handslipa bort att jag inte har en suck att ens försöka mig på det. Alldeles för tungt.

Grillen ska igång om ett tag och som vanligt har herr S gjort världens godaste marinad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0