Lite hus och sånt

Vi var ju som sagt borta hela, hela helgen. Först sov vi hos Pelle och sedan hos mamma. Det gick ju bra. Och bra trodde vi att det skulle bli att komma hem också. Men ack så fel vi hade. Sotarn var hos oss i fredags och gick igenom pelletsbrännarn. Vi stängde av skiten på morgonen när vi for till jobbet, och karln hade lovat att slå igång den igen när han var klar. När vi kom hem var huset iskallt. 10 grader. Jag fick ett raseri utbrott och sprang omkring och skrek helvetesord åt den där sotaren. Han hade faktiskt slagit igång brännaren men av någon anledning hade den inte gått igång. Jag klädde på mig flera, flera lager med kläder och kröp ner i soffan med täcket på mig. Började svettas nå djävulskt. Sedan frysa. Sedan började det bara om. När jag väl låg i sängen trodde jag att det skulle börja kännas bättre, men nej. Hela natten kändes som Satan själv hade bannat mig och önskade allt dåligt för mig. Svettas, frysa, svettas, frysa. Pyjamasen var dyngsur när jag vaknade, och de få tal timmar jag sov var alldeles för lite. Nu idag när vi kom hem var huset äntligen varmt igen. Och vilken underbar känsla.

Vi har käkat spaghetti och köttfärssås, röjt undan, tvättat lite och nu har Sebbe dragit sig tillbaka till sitt music room och plinkar gitarr.

Tänkte visa vad som händer här hemma...



Vardagsrummet fick sig verkligen ett lyft med det nya, runda, vita bordet och såklart också en vit matta. Älskar verkligen bordet, det gjorde sig väldigt bra här.



Fick även med mig hem enkla ljushållare för 9 kronor styck.



Designljusstaken har verkligen blivit en favorit. Ger ett väldigt fint ljus. Här tillsammans med Sebbes bubblor.



Kullalampan fick sig ett eget hörn. Praktiskt att man kan dimra beroende på humör.



Har klätt om en del tygtavlor. Den här vart med pippifåglar på, trots att jag avskyr sådana. Den har dock inte hittat sig egen lilla plats än. Flyttar runt och tvingar Sebbe att hålla. Han börjar bli lite less :)



Trött tallris.



Granriset på altanen blev lite upp pimpad med röda små julgranskulor. Stenarna var vi ute och letade för några helger sedan. Jag körde bil och Sebbe sprang bredvid efter vägkanten och plockade upp dom. Haha.


Kommentarer
Postat av: Madde W

Ser jättefint ut!

2009-12-09 @ 11:05:00
Postat av: Sebbe

tackar

2009-12-10 @ 22:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0