Trötta föräldrar

Här hemma känner vi oss helt groggy, då Cindy har haft flera dåliga nätter på rad. Hon är så tät i näsan att hon aldrig får komma till ro, och vrider och har sig nätterna igenom. Vi får använda nässugen och sprutta näsan flera gånger, men det verkar aldrig riktigt hjälpa. Jag och Sebbe ligger på varsitt hörn av sängen, och hon brer såklart ut sig på resten. Inatt låg jag och frös, men hade inte hjärta att flytta henne då hon gosat in sig i Sebbes nacke. På dagarna är hon dock inte alls förkyld, men på lite sämre humör än vanligt.

Invigningen på våran förskola i onsdags var förresten en succé. Det kom massor med folk som alla ville spana in det nya stället. Cindy som normalt blir lite blyg bland så stora massor med människor, brydde sig inte ett dugg om mig och stack iväg och lekte på en gång. Efter två timmar klädde jag på henne under protester, då hon inte alls ville gå hem. Jag ser det som ett gott tecken, och hoppas på att inskolningen i höst kommer att gå bra.



I body från Lindex jag köpte på loppis då Cindy endast var två månader gammal, och dom snygga jeansleggingsarna hon fick av sin farmor på födelsedagskalaset.

Lillan har blivit riktigt stadig i sin gång, men trivs fortfarande bäst då man håller henne i ena handen. För någon dag sedan gjorde hon en helomvändning och gick iväg åt motsatt håll. Och igår ställde hon sig upp för första gången helt själv utan stöd.

Nu ser vi verkligen fram emot sommaren då hon kommer kunna tulta runt här ute i gräset. Och skrapa knäna i gruset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0