Trötta föräldrar

Det är faktiskt inte förrän nu när Cindy är över 1 år gammal som vi börjar förstå när andra småbarnsföräldrar säger att dom är trötta. Vi har haft en sådan oerhörd tur med lillans sömn och rutiner kring detta att vi får vara mycket lyckligt lottade. Även när hon var pluttliten och jag ammade några gånger per natt gick det så smidigt att det inte störde sömnen så mycket. 

Men nu under den här förkylningen och tandsprickningen känner vi oss som zoombies. Nu har vi klarat av sex nätter med ständiga uppvak, grin, skrik och ledsamheter att det tär på oss under dagarna. Jag är glad att jag slipper gå till jobbet, fast Sebbe tycker nog att det är lite skönt att sysselsätta sig när han är så trött.

Även lillan verkar känna av att hon inte sover bra på nätterna, då hon slog till med att sova hela 4,5 timme mitt på dagen.

Vi hoppas på en betydligt bättre natt nu, och hoppas att hon inte är lika snorig imorgon. Idag har det sett ut som att hela hennes hjärna har runnit ut ur näsan. Stackars liten.

Jag ställde in hennes 1-års besök på bvc, som även innebär sprutor, då det inte känns så lämpligt just nu.

Krya på Cindy!

Kommentarer
Postat av: Lina

Krya på dig Cindy!

2012-03-12 @ 21:35:09
URL: http://linnaa.blogg.se/
Postat av: tess

huvvaligen. hoppas hon blir frisk snart!

2012-03-13 @ 07:09:10
URL: http://tessibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0