Kalas del 2


På vimplarna jag sydde klistrade jag dit dekorplast. Vi hade blåst upp ballonger och hängde serpentiner från Lagerhaus i lampan. Vi hade ju såklart en del ätbart också.


På morgonen gjorde jag färdigt tårtorna, då det mesta var förberett dagarna innan. Jag hade ett lager med dumlefluff, och ett med hallonmousse. Innan jag lade på locket spacklade jag hela tårtan med smörkräm för att få sugarpasten jämn och fin.

Locket hade jag kavlat... Och kavlat... Jag skar sedan bort all överflödig sockerpasta.




Resultatet vart två dekorerade tårtor i sockerpasta som jag färgat i olika färger. Då jag inte ens brukar äta marsipan, så pillade jag även bort locket på dessa då jag åt. Smaken är väldigt söt, och inte alls något som jag tycker om. Men fint blir det!

Jag hade även bakat kokosmuffins, med grädde och lemoncurd på toppen. Sebbe fick slava lite han också, och gjorde chokladbollar.


Och när man fyller 1 år får man smaka lite tårta, även om jag är emot socker till så små barn. Hon glufsade i alla fall i sig en redig bit, och slängde ner resten på golvet. Tacka vet jag Ikeas skyddskläder, då det blir kladdigare än kladdigast av att äta själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0