Helgen som var

Vi har så roligt på helgerna att jag inte hinner sitta vid datorn något. Lördagskvällen spenderade vi i Stärkesmark med ett trevligt sällskap på ungefär 70 pers. Vi åt mat och dansade till ett band, som tyvärr inte var det bästa vi hört. Jag tror att jag kände igen ett femtal av låtarna dom spelade, och jag och Sebbe som annars bor på dansgolvet med ett jädrans buggande samtidigt som vi sjunger med, fick istället sitta och surra en hel del.

Vi fick dock lite bröllopsfeeling då vi befann oss i våran bröllopsfestlokal och våran toastmadame var upp och pratade med oss gäster :) Jag hann även fundera ut lite hur vi ska dekorera senare.

Kvällen vart sen, så klockan hade hunnit bli 02.30 när vi tog oss isäng, och båda skulle upp tidigt dagen efter. Jag gick upp med Cindy och Sebbe åkte iväg med sina smågrabbar för att spela match i stan. Dom vann båda matcherna och var jätte stolta.


Lillan hade fullt upp med att gå, gå och gå innan vi skulle iväg på barngympan.

Tväråbäcksdagen i söndags vart en succé!
Det kom över 100 personer som var nyfikna på varför dom skulle flytta hit. Det kryllade av barnfamiljer överallt som fick kolla in skolan och förskolan, Byarnas Hus, käka korv och våfflor och rida på islandshästar. Jag och grannen tog emot barn i gympahallen som fick komma och leka. Det var så mycket barn att det var ett sjåande att ens hålla koll på vart Cindy stack iväg. Men så roligt alla hade!

Det är så härligt att se alla dessa människor härifrån som ställer upp gång på gång för våran bygd. Man blir riktigt stolt över att tillhöra denna skara av underbara människor.

Nu hoppas vi att alla de hus och stugor som vi visat upp kommer att fyllas upp av dessa familjer.

Kommentarer
Postat av: Lina

Håller tummarna ni får massor med nya trevliga grannar :) hade vi inte trivts så bra här kanske vi skulle flyttat dit :)

2012-03-26 @ 10:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0