Tjejresa och bröllopsbestyr

Vid 07.30 tiden i måndags brummade jag och Cindy iväg till Sundsvall för en liten minisemester med kompishäng och shopping. Vi träffade min fina tärna Joanna och hennes lillkille Edwin på IKEA, och försökte underhålla två lite mindre nöjda barn i vagnarna medans vi plockade bröllopsgrejjer från höger och vänster. Hon i kassan fick verkligen aktivera hjärncellerna när det var dags att räkna antal på vissa saker; 65 st, 160 st, 20 st av samma vara till exempel. Hela kundvagnen var proppfull och det hade inte rymt en endaste sak till. Trots det vart det mycket billigt och inget som överskred våran budget.
 
Jag plockade även ihop en stomme, samt en massa småprylar som jag ska bygga ett kök till åt Cindy. Igårkväll var vi alldeles för trötta för att ens orka engagera oss, så ikväll kanske vi åtminstone kan påbörja försöket.
 
Vi sov över i Sundsvall och hann med en äkta tjejkväll då barnen gått och lagt sig då vi beställde pizza och hyrde film. Det var trevligt, trots att jag var så trött att vi fick stänga av några minuter innan den var slut och se klart dagen efter.
 
I tisdags hann vi med en till snabbrunda på IKEA innan jag satt en sovandes Cindy i bilen och körde hem. Hon sov alla 26 mil, så det var en mycket lättsam resa turligt nog.
Nu är de flesta inköp gällande dekoration färdiga, och det är endast kvar några restade varor som jag ska fixa senare. Igår hämtade jag också ut min ring som dom gjort färdig på Kjellins Guld. Jag är mer än nöjd, och det känns så roligt att jag inte valde en färdig ring utan komponerade ihop den själv. Den är såååå fin, och jag längtar efter att få bära den.
 
Nästa vecka ska vi även lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravyr.
 
Och vi har äntligen fått tag på vårat åk från kyrkan! Nu är det färdigt på riktigt, och vi laddar för överraskning! Det här känns verkligen som något som passar jag och Sebbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0