Varmaste dagen hitills

Här i Tväråbäck har vi idag ca 28 grader varmt, vilket är rekord för denna segstartade sommar! Jag har precis kommit in från min topless-solning (fördelen med att bo såhär som vi gör), och behövde en liten paus från värmen innan jag kastar mig ut i solen igen. Cindy ligger under carporten och sover i sin vagn och jag hoppas att hon inte håller på att svettas ihjäl.
 
Jag spolade upp nytt vatten i poolen imorse, och den här gången ville hon aldrig sluta plaska! Så skönt att få svalka av sig lite.
På väg in för att torka av sig! Det gör dock aj-aj att gå på gruset med hennes små, söta fötter.
 
När vi kom in hade Cindy pottpremiär. Hon satte sig på pottan efter att jag sagt åt henne att hon skulle sätta sig där och sa "ksssss", sedan reste hon sig upp och gick fram till spegeln och kissade på golvet så att det skvätte på väggen! Hahha. Jaja, hon förstod i alla fall att hon skulle kissa :) Tacka vet jag toan där hon alltid kissar rätt.
 
För övrigt så är jag och Sebbe inne på dag 6 av FITNESSFIGHTEN. Jag sköter mig strålande med både kost och träning. Sebbe är superduktig med maten, och med träningen, men tar det lite försiktigare än mig då han har ett dåligt knä. Igår tog han en vilodag från cardion (vilodagar är egentligen inte tillåtna), men bättre att känna efter hur kroppen känns än att göra illa sig.
 
Ikväll ska vi ner till Vännäs och lyssna på min mamma och hennes band Attityd som spelar i Oscarsparken! Härligt jobbat att roffa åt sig en spelning på Vännäs-dagarna säger jag då bara :)
 
Nu väntar solen på mig igen känner jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0