Ugglekuddar

Tacka vet jag mammaledighet och en dotter som är så duktig på att sova på dagarna. Ibland får jag mig ett ryck och städar, tvättar, dolar på, eller helt enkelt bara lägger mig i soffan och tar det lugnt. Idag har jag pysslat, och hon sover än!

När jag tog mig en titt på min tygsamling och mina nya, färdigsydda vimplar tyckte jag det passade att äntligen få sy mina ugglekuddar som jag velat länge nu. Idén såg jag på nätet för något år sedan, men nu blir det av.


Först klippte jag ut en uggla (på fri hand).

Men insåg att den skulle bli så ensam...

Så den fick en kamrat!

Söta va? :) Ugglorna är cirka 40 cm höga, och nu återstår det att se hur det ska gå att sy fast alla de här småbitarna. Det blir pillrigt!

Återkommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0